Verhalen… We lezen ze allemaal in boeken of kranten en kijken ernaar op tv of via Netflix, maar steeds vaker luisteren we er ook naar in podcasts. Deze podcasts zijn vooral interessant als je je ogen ergens anders voor nodig hebt, autorijden bijvoorbeeld, maar toch wilt genieten van een goed verhaal. En dat verhaal zou zomaar eens jouw bedrijfs- of klantverhaal kunnen zijn.

Als podcast creator help ik je graag om jouw verhalen zo luisterbaar mogelijk te maken. Op deze manier kunnen jouw nieuwe en bestaande klanten jou en je bedrijf beter leren kennen. Ik vind het leuk om daarbij out of the box te denken. Want hoewel je een podcast luistert, is het mogelijk om de andere zintuigen ook te prikkelen waardoor het verhaal veel levendiger wordt.

Storytelling

De traditionele unique selling points werken nauwelijks nog in de huidige maatschappij. Om toch te prikkelen en te verleiden heb je een persoonlijke band met je klant nodig. In plaats van de vraag waar jij het beste in bent, is de vraag of mensen zich aangesproken of geïnspireerd voelen door de identiteit van je bedrijf.

Om jouw klanten aan te spreken en te inspireren is het vertellen van je bedrijfsverhaal erg belangrijk. Op die manier kan jouw klant zich makkelijker met jouw bedrijf identificeren. Het is goed om dit verhaal crossmediaal te delen, zodat je doelgroep er regelmatig mee in aanraking komt. Podcasts zijn daarbij onmisbaar, omdat ze op de achtergrond geluisterd kunnen worden. Juist daarom is het belangrijk om het verhaal in een podcast kwalitatief en inhoudelijk goed neer te zetten om de aandacht vast te houden.

Ben je je nog aan het oriënteren of ben je benieuwd wat podcasting voor jou of je bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met me op om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.